2015. január 28., szerda

Verziók zabkására Katától Katának

Kata barátnőm, ki hasonló dolgokat tapasztal mint én, csak idő hiányában nem tudja blogra vetni gondolatait, írt nekem egy levelet, nagyon jó kis reggeli recepttel. Úgy döntöttem, a teljes levelét megosztom veletek, mert olyan jól megfogalmazza mire is gondol hajnalban egy édesanya, aki iskolába indítaná sokszor korgó gyomrú gyermekét.

"Kata, kedves!
Ha már a túlélésről írsz, vendégszövegként küldök neked néhány receptet.
Annál is inkább, mert épp most van alkalmam megtapasztalni, hogy mire megy az ember 22 nap alatt 10 ezer forintból. 2015 januárjában, Magyarországon.
Azzal kezdeném, amiről naponta olvasunk a magyar sajtóban: sok gyerek éhgyomorral megy iskolába. Hogy lehet korgó gyomorral gondolkozni, tanulni, figyelni?
Azt látom, hogy a legtöbb szegény ember azt hiszi, hogy a zsíros kenyér a legolcsóbb, holott egyáltalán nem. És azt gondolják, hogy muszáj egészségtelenül táplálkozni, csupa szénhidrátot enni, mert az az olcsó. Ez nem így van.

Szóval, segítsünk azon a kérdésen, amit talán sok anyuka feltesz magának: mit adjak a gyereknek reggelire?
Az én túlélő reggeli receptem a zabkása gyümölccsel. Az elkészítése 5-6 percet vesz igénybe.

Hozzávalók 1 személyre:

4-5 evőkanál apró szemű zabpehely. (A Sparban 160 forint fél kg, a Lidl-ben 190 forint. Egy csomag nekem 3 hétre elég).
1 db alma (vagy bármilyen gyümölcs)
Néhány szem mazsola (vagy ha van, bármilyen aszalt gyümölcs)
Ízlés szerint pici őrölt fahéj.
Tetszés szerint kevés hántolt napraforgómag, vagy kis kanál mák, vagy dió, vagy ami van otthon.
Esetleg tej (én nem szoktam).

A zabpelyhet kis lábosba tesszük a mazsolával vagy aszalt gyümölccsel, öntünk hozzá annyi vizet, hogy ellepje. Felforraljuk, és fél perc forrás után elzárjuk a gázt (kikapcsoljuk a főzőlapot). A mazsola édesíti meg a zabkását.
Közben meghámozzuk és apró darabokra vágjuk az almát.
Egy müzlis tálban összekeverjük a gyümölcsöt és a zabkását, teszünk hozzá magvakat, pici fahéjat, és már készen is a finom reggeli, ami nem mellesleg tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal.

A zabkása önmagában is működik. Svédországban többet főznek belőle (3-4-szeres mennyiséget), nem tesznek bele gyümölcsöt, hanem amikor tálalják, öntenek hozzá egy kis tejet a gyerekeknek. Szerintem gyümölccsel jobb és a Mars téri piacon 100 forintért isteni almát lehet kapni."

Nekem összeszaladt a nyál a számban, miközben sorait olvastam. A zabkásával otthon már találkoztam, de a natúr, ízetlen változatát tálalták elém, és bár voltak mellé készítve magvak és gyümölcsök, nem gondoltam, hogy ezt így összekeverve finomabbá lehet varázsolni. Még nyomozok, hogy itt Németországban hol kapok zabkását. Eddig egy bioboltban leltem rá a kb negyed kilós kiszerelésre, ami ott nagyon drága (4,5 euro). Jövőhéten megpróbálkozok a nagyváros török és orosz boltjaival, de úgy gondoltam, addig se menjen egy gyermek se korgó gyomorral iskolába amíg én beszerzem a legfontosabb alapanyagot hozzá. Így addig is, most kivételesen a magyarországi barátaimnak ajánlom ezt a klassz és egyszerű receptet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése